Nouveau webhook stripe depuis Dokos 3

Hello,
il Ă©tait effectivement notĂ© qu’avec la nouvelle version de Dokos 3 il fallait vĂ©rifier que tout fonctionne bien cĂŽtĂ© Stripe.

Et effectivement nous avons des erreurs de type 417 sur ce webhook lĂ :

Par contre je vois que du cĂŽtĂ© de celui c’est ok :

À moins que ce ne soit normal et que ce soit Dokos qui ait crĂ©Ă© un nouveau webhook (le second) qui a pris le relai ? En regardant plus prĂ©cisĂ©ment les logs, ça semble ĂȘtre ce qui s’est passĂ©.

Vous me confirmez qu’on peut donc supprimer l’ancien webhook cĂŽtĂ© Stripe ?

Yup!

Je viens de recevoir un email de stripe:

—8<—

Hi there,

We’ve had some trouble sending requests in live mode to a webhook endpoint associated with your IndieHosters account. Stripe sends webhook events to your server to notify you of activity in your Stripe account, such as a completed payout or a newly-created invoice.

The URL of the failing webhook endpoint is: https://indiehosters.dokos.cloud/api/method/erpnext.erpnext_integrations.doctype.stripe_settings.webhooks?account=stripe

You (or someone on your team) configured your Stripe account to send events to that URL. You can change your account’s webhook endpoints from the Dashboard.

In most cases, a failing webhook does not impact your payments or payouts. However:

If you use subscriptions we rely on your webhook endpoint to notify you of new invoices. These invoices may be delayed for up to three days if your endpoint is unable to successfully receive them.

If you use Checkout and rely on the checkout.session.completed event as part of your purchase fulfillment process, you should review your completed payments to ensure you have fulfilled all recent purchases.

We’ve attempted to send event notifications to this endpoint x times since the first failure on October 6, 2022 at 2:04:34 PM UTC. If this endpoint is important to your application, please try and fix the issue. If you do not need this webhook endpoint, you can remove it from your Stripe webhook settings. We will stop sending event notifications to this webhook endpoint by October 15, 2022 at 2:04:34 PM UTC.

Here is the summary of errors we received while attempting to send webhook events:

x requests had other errors while sending the webhook event.

You need to return any status code between HTTP 200 to 299 for Stripe to consider the webhook event successfully delivered.

For more details on these errors and to review your account’s recent activity, you can find the full set of events and request logs on the Dashboard.

—>8—

SI il faut plus d’infos cotĂ© stripe, dites moi!

Bonjour,

Dans Dokos 3, le module Stripe a Ă©tĂ© dĂ©placĂ© dans une nouvelle “application” → payments.
https://gitlab.com/dokos/payments/-/tree/develop/payments/payment_gateways/doctype/stripe_settings

L’ancien webhook (erpnext.erpnext_integrations.[
]) n’est donc plus valide effectivement.


À moins que ce ne soit normal et que ce soit Dokos qui ait crĂ©Ă© un nouveau webhook (le second) qui a pris le relai ? En regardant plus prĂ©cisĂ©ment les logs, ça semble ĂȘtre ce qui s’est passĂ©.

Oui, je pense que c’est ce qu’il s’est passĂ©.

Vous me confirmez qu’on peut donc supprimer l’ancien webhook cĂŽtĂ© Stripe ?

Oui, l’ancien webhook erpnext.erpnext_integrations.[
] ne fonctionnera plus donc il peut ĂȘtre supprimĂ© si le nouveau webhook a Ă©tĂ© mis en place et fonctionne.

1 « J'aime »

Merci pour ton retour et te confirmation :slight_smile:

Hello Ă  vous,

J’ai le mĂȘme problĂšme de webhook ici car le lien donnĂ© dans la doc n’est plus Ă  jour.
Quelqu’un peut-il me donner le format de l’url de webhook à mettre dans la v3 s’il vous plaüt ?

Merci,
Antoine.

Salut @Antoine_Maas,

Voici la nouvelle URL: /api/method/payments.payment_gateways.doctype.stripe_settings.webhooks?account=

Tu peux aussi aller dans les paramÚtres Stripe et créer un webhook via le bouton correspondant.

Merci pour la doc, je l’ai mise à jour.

2 « J'aime »